Insights: de basis voor succes

Waarmee maak je écht een verschil in de markt? Veel organisaties zetten hun geld in op innovaties, slimme campagnes of een krachtige online strategie. Slim.

Maar in onze ervaring is je klant het beste startpunt voor succes. Beschik jij over insights die je concurrenten hebben gemist? Dan is de basis voor groei gelegd.

klantervaringLeren hoe klantgedrag tot stand komt.

Customer insight

Een customer insight is meer dan de uitslag van een onderzoek.  Een waardevol inzicht leert je iets over de wijze waarop klantgedrag tot stand komt. Niet zelden zijn ook klanten zelf zich daar maar beperkt van bewust. Daarom krijg je een middel in handen om klanten echt te verrassen. Met slimme proposities of effectieve communicatie.

Inzichten

Er bestaat geen vaste formule om insights te verzamelen. Soms biedt kwalitatief onderzoek uitkomst, bijvoorbeeld met gebruik van de technieken van professor Zaltman. In andere gevallen bieden data-analyses (bijv. kwantitatief in combinatie met heatmaps) uitkomst.

Onderzoeksmethodiek

Belangrijk is dat je weet waarnaar je zoekt. En juist op dat terrein heeft Diversions veel ervaring. Niet voor niets ontwikkelden we een eigen onderzoeksmethodiek om verschillen tussen generaties in beeld te brengen (de generation journey). En we werken nauw samen met een topspecialist in Nederland op het terrein van Customer Insights: Joep van Rensch.

De mix van de wetenschappelijke aanpak van Joep met de praktische marketingkracht van Diversions heeft al zijn waarde bewezen voor financieel dienstverleners, FMCG en goede doelen.

Van insight naar oplossing

Het verzamelen van insights is geen doel op zich. Een klantinzicht krijgt pas waarde als je deze kunt vertalen naar een concrete oplossing. Dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan.

We komen regelmatig bij organisaties waar - vaak waardevolle - onderzoeken beschikbaar zijn, die ongebruikt blijven. Of waar een investering van het in beeld brengen van customer journeys niet leiden tot concrete optimalisaties. Dat willen wij altijd voorkomen.

Insights voor jouw organisatie?

Deel je vraagstuk en maak kennis met de mogelijkheden van Diversions.

Direct toepasbaar

We hebben een proces ontwikkeld dat maakt dat insights puur naar de praktijk worden vertaald. Niet in een brainstormruimte, maar tot een werkproces dat leidt tot doorlopende optimalisatie. We helpen klanten om dit proces zelf te bewaken en uit te voeren.

Wil je de weg naar groei inslaan?

Wij helpen je insights te verzamelen waarmee je een verschil kunt maken. Maak vrijblijvend kennis.