Kudos voor online campagne Maag Lever Darm Stichting
De Maag Lever Darm Stichting bouwt online aan iets moois. Met een nieuwe website, een stevige organisatie en campagnes die daar naadloos op aansluiten. Vanuit Diversions werken we met plezier op al deze terreinen mee.
Een online campagne voor de Maag Lever Darm Stichting ontwikkelen is al geen straf. Het wordt nog leuker als de resultaten boven verwachting zijn. En als ook de pers waardering blijkt te hebben voor je werk: dan is er helemaal reden voor een glimlach van oor tot oor.
Met de combinatie van een klein budget en veel motivatie mochten we dit jaar in het campagneteam invulling geven aan het online deel van de campagne: "Je poep wil je wat vertellen". Dat hebben we gedaan volgens het vertrouwde recept: in zeer nauwe samenwerking met de mensen van de Maag Lever Darm Stichting. En op specifieke terreinen (app-bouw, e-mailmarketing, WordPress ontwikkeling) ondersteund door uitstekende specialisten.
We wilden ervoor waken dat het gekozen poep-thema zou afleiden van de serieuze ondertoon. Want je poep hééft echt iets te vertellen. Het is onder andere de beste “verklikker” van de meest voorkomende kankersoort in Nederland: darmkanker. Vanuit de humoristische campagnespots bouwden we online de brug naar een inhoudelijke boodschap (excuses, maar alles klinkt dubbelzinnig in deze campagne). Met speelse, maar functionele vormgeving worden bezoekers langs de verschillende gezondheidssignalen geleid die je ontlasting kan afgeven. En dat werkt.
De campagnestatistieken maakten ons al vrolijk. De column van Scato van Opstall was een kers op de taart.
Meer weten?
William Burghout vertelt je er graag alles over. Neem direct contact op voor een afspraak.
