Business model ontwerp

Een goed idee biedt geen garantie voor groei. Of je nu een nieuw bedrijf lanceert of je bestaande producten wilt verbeteren: succes valt of staat met een sterk onderliggend business model. 

Het Business Model Canvas is een krachtig middel om te werken aan de basis van je organisatie. Aan de hand van 9 bouwstenen analyseren we hoe je het beste kunt opereren. Wat is een optimale mix van interne en externe kennis? Waar ligt de beste balans tussen kosten en inkomsten? En sluit dit aan bij de verwachtingen van je klanten?

Wij helpen je de weg naar groei te plannen met Business model ontwerp. 

bmc_model

ontdek het business model canvas

Propositie creatie

Een sterk business model geldt als fundament voor je organisatie. Maar de glans van succesverhalen is vaak te danken aan de kracht van proposities: het optimaal inspelen op de wensen van klanten.

Nu is het bedenken van een goede propositie niet eenvoudig. Klantonderzoek, praktijkervaringen en marktontwikkelingen vertellen zelden hetzelfde verhaal. Hoe breng je die drie dan toch met elkaar in één lijn?

Bij Diversions gebruiken we hiervoor de methode van propositie ontwerp. We brengen samen met jou de wensen en twijfels van klanten in beeld. Deze vertalen we naar verschillende proposities die getest kunnen worden. Via een proces van testen en optimaliseren werken we stapsgewijs naar proposities die echt een verschil maken in de markt.

brainstorm

Website optimalisatie

Meer rendement halen uit online activiteiten; dat wil iedereen. Toch komen veel organisaties er niet aan toe het optimaliseren van e-business resultaten tot vast agendapunt te maken.

Diversions biedt een oplossing met een praktisch optimalisatieprogramma. We ondersteunen hierbij een testproces in 4 stappen:

  1. analyse; waar liggen de beste kansen voor optimalisatie?
  2. hypothese; met welk idee kunnen we welk resultaat bereiken?
  3. executie; de daadwerkelijke uitvoering van de test.
  4. evaluatie; wat hebben we geleerd en hoe halen we het beste rendement uit deze les? 

Omdat optimaliseren nooit stopt spreken we van Test in Progress (TIP). Alle TIP-activiteiten worden vastgelegd en gevolgd in een online portaal. Zo is er op ieder moment inzicht in de voortgang en de resultaten van het optimalisatie programma. 

conversie optimalisatie
Met testen tonen we de effectiviteit van optimalisaties aan.

Tijd voor groei?

Deel je ambities en maak kennis met de mogelijkheden van Diversions.