Eye tracking simulatie usability test nieuwe stijl
Voeg onderzoek toe aan je designproces
Ontdek de kracht van artificial intelligence:
razendsnel resultaat
vergelijken met concurrenten
waardevolle insights
De kenmerken van een eye tracking simulatie
Aandacht verdien je niet zomaar. Campagnes en websites vechten om de aandacht van het publiek. Hoe ontdek je al tijdens het creatieproces of jouw design de juiste snaar raakt?
Tijdens de creatie maak je verschillende afwegingen. Ingegeven door je kennis, ervaringen, maar vaak ook door buikgevoel. Twijfel je over woord- en designkeuzes? Of wil je jouw keuzes toetsen? Dan is eye tracking simulatie iets voor jou.
De simulatie laat je zien waar vebeterkansen liggen. Je hebt geen respondenten, maar krijgt razendsnel goede eerste inzichten. Voor een fractie van de prijs van normaal UX onderzoek.
Ideaal tijdens een ontwerpproces.
Zo werkt het
Eye tracking simulatie werkt in vier eenvoudige stappen. De insights helpen je designs en communicatie aan te scherpen.
-
1. Design
Je levert de designs.
-
2. Focus
We bepalen de focuspunten.
-
3. Testen
De test wordt uitgevoerd.
-
4. Rapportage
Je ontvangt een rapportage en aanbevelingen.
Eye tracking simulaties doen je wellicht denken aan heatmaps zoals Hotjar en Lucky Orange bieden. Toch is de analyse anders. Hotjar toont mouse-movements. Eye tracking toont wat de bezoeker daadwerkelijk ziet.
De simulatie maakt gebruik van een voorspellingsmodel, gebaseerd op de data van MIT University. Het model is in ontwikkeling, maar heeft een betrouwbaarheid van 90%.
Welke insights ontvang je bij een eye tracking simulatie?
1. Attentie map
Wat zijn de onderdelen in je ontwerp die direct de aandacht trekken? Met behulp van warme (veel aandacht) en koude (weinig aandacht) kleuren wordt dit gevisualiseerd.
De heatmap-weergave wordt ook vaak gebruikt voor het tonen van muisbewegingen, maar staat in onze simulatie voor eye-movement.
2. Attentie percentage
De kleuren van de heatmap vertellen geen compleet verhaal. Door percentages van attentie te koppelen aan elementen kun je betere keuzes maken. Beoordeel elementen zoals koppen, navigatie en call-to-actions.
3. Eerste indruk
Een ontwerp is meer dan een serie elementen. Wat is de totale eerste indruk die je met je site of advertentie achterlaat? Deze analyse laat het zien.
In een tijd waarin iedere communicatie-uiting moet vechten om aandacht is dit een waardevolle rapportage.
4. Vergelijking
Wil je een weloverwogen keuze maken tussen alternatieven? Of leren van de slimste toepassingen van spelers in de markt? Met de vergelijking tonen we verschillen in attentiewaarde tussen verschillende ontwerpen. Zo creëer je binnen de simulatie een waardevolle A/B-test.
Extra's
Als onderzoeksbureau zien we steeds meer kansen voor de toepassing van AI. Niet om bestaande activiteiten te vervangen. Wel om inzichten te verzamelen die inspiratie bieden en je helpen te optimaliseren. Twee extra's lichten we graag toe:
Video Eye tracking simulaties zijn ook van waarde bij de beoordeling van video’s.
Wil je weten of binnen jouw montage de juiste onderwerpen aandacht krijgen? De simulatie laat het snel en duidelijk zien. Ideaal om onder andere campagnevideo’s te beoordelen en optimaliseren.
Tekst Naast onze oplossingen voor eye tracking zetten we AI ook op andere plekken in. Zoals bij het beoordelen van de kwaliteit van teksten. We werken met de marktleider Textmetrics om je inzicht te geven in leesniveau, leestijd, geloofwaardigheid en gender. Je krijgt hierbij directe aanbevelingen om de teksten te optimaliseren.
Hoe kunnen wij je helpen?
Oeps! We konden je formulier niet vinden.