Volgende stap voor de Maag Lever Darm Stichting
Nederland telt ruim 2 miljoen buikpatiënten. Speciaal voor hen is er de Maag Lever Darm Stichting. Een stichting die onderzoek faciliteert en voorlichting verzorgd.
Op de website MLDS.nl komen iedere maand ruim 600.000 bezoekers op zoek naar informatie over buikklachten en ziektes als darmkanker en de ziekte van Crohn.
Ondanks het hoge bezoekersaantal is de tijd voor de stichting op internet lang stil blijven staan. Bij de start van ons project is de website sterk verouderd. Rond de oude site zijn bovendien een tiental mini-sites ontwikkeld, die veel onderhoud vragen. Het is tijd voor een nieuwe koers.
Ontwikkel in samenwerking met het MT een online strategie voor de Maag Lever Darm Stichting waarin invulling wordt gegeven aan de nieuwe positionering: Nederland kent 2 miljoen buikpatiënten. De Maag Lever Darm Stichting staat achter hen.
Deliverables: ontwikkeling website, campagneformats en werkprocessen.
Door specialistische partners (oa SEA en online personalisatie) te selecteren geven we gerichte impulsen aan de online activiteiten. Met het doel te blijven leren, creëren en optimaliseren.
Minstens zo belangrijk: het aantal online donaties stijgt en bezoekers spreken hun waardering uit voor de geboden content. De Maag Lever Darm Stichting heeft zo de op internet opgelopen achterstand in hoog tempo ingelopen, en blijft werken aan de toekomst.
