Conversie optimalisatie specialist: Praktisch en effectief

Wil je het rendement van je website verbeteren? Zonder te investeren in techniek of advertenties? Als conversie optimalisatie specialist helpen we je graag. 

seo specialist

Conversie optimalisatie specialist: praktisch en effectief

Wil je het rendement van je website verbeteren? Zonder te investeren in techniek of advertenties? Als conversie optimalisatie specialist helpen we je graag. 

seo specialist

Een betere website begint bij je klant

Bij conversie optimalisatie is het belangrijk te starten bij de wensen van je klant. Door in te spelen op behoeften, onzekerheden maar ook gebruiksgemak kun je een groot verschil maken.

Als conversie optimalisatie specialist bekijken we je site vanuit verschillende perspectieven. In ons team vind je een communicatiewetenschapper, psycholoog en marketeer. In onze ervaring een ideale mix om conversieverhogende scenario's op te stellen én te testen.

Wat Diversions als Conversie Optimalisatie Specialist voor je doet

Tijdens een gratis intake brengen we je startpositie in kaart.

We stellen verschillende hypotheses op. Welke ideeën bieden kans op conversiewinst? 

De hypotheses vertalen we naar concrete testen. Zo kunnen we betrouwbaar vaststellen wat het beste werkt op je site.

Zijn de testen afgerond? Dan worden de learnings breed in je website doorgevoerd. 

conversie optimalisatie specialist

Ken je klant

Als marketeer ken je de weg blindelings binnen jouw website. Daardoor is het vaak lastig met een frisse blik naar optimalisatiekansen te kijken. Om erachter te komen hoe jouw klanten je website ervaren, is het de truc om met enige afstand naar verbeterpotentieel te kijken. Met onze A/B testen verplaatsen we ons als conversie optimalisatie specialist in de drijfveren van de bezoekers van je website.

 

Wat is een A/B test?

Een A/B test is een effectief middel om meer inzicht te krijgen in consumentengedrag op je website. Met deze onderzoeksmethode vergelijken we twee varianten van een website om te ontdekken welke de beste is.
Een voorbeeld uit de praktijk: de website Ingoedendoen.nl wil dat bezoekers meer online magazines aanvragen. Bij welke variant is de conversie volgens jou het het hoogst: A of B?

Doelen op een rij

Ook voor jouw website bieden A/B testen uitstekende mogelijkheden. Om effectief en efficiënt te sturen op conversie optimalisatie is een goed beeld nodig van doelen die we willen bereiken en de kansen die er op dat gebied zijn de kansen en doelen die we nu onbenut laten. Door alle data te combineren ontstaat een concrete analyse van de mogelijkheden tot conversie optimalisatie.

Klantgerichte aanpassingen doen
Op basis van onze analyse stellen we verschillende middelen voor om de conversie van jouw site te optimaliseren. Er zijn vanuit de consumentenpsychologie veel factoren waarop gestuurd kan worden. Wij behandelen hier de meest kansrijke: tekst, kleur en beeld.

Actiegerichte teksten
Met de juiste tekst bereiken we jouw doelen en verzilveren we kansen. Dat begint bij SEO optimalisatie waardoor je beter vindbaar bent. Maar ook als bezoekers eenmaal op je site rondneuzen is er een wereld te winnen. Actieve, korte zinnen zetten bijvoorbeeld aan tot actie, langere alinea’s stralen betrouwbaarheid en autoriteit uit. Ook in scanbaarheid van teksten investeren we samen met jou. Door de juiste koppen te gebruiken en alinea’s te structuren in het verlengde van jouw doelen bieden we klanten wat ze willen in de kortst mogelijke tijd en optimaliseren we de conversie.

Kleuren en vormen
Kleuren en vormen hebben grote invloed op het koopgedrag van klanten. Denk bijvoorbeeld aan kleuren die onbewust associaties bij consumenten oproepen. Niet voor niets kiezen veel tandpastamerken en schoonmaakmiddelen voor de kleuren wit en blauw.

 

Deze staan voor frisheid en hygiëne. Terwijl de kleur rood vaak tot actie aanzet. Voor vormen gaat hetzelfde op. Ronde vormen suggereren compleetheid, vierkante vormen geven de indruk van een solide onderbouwing.

Beeld en vormgeving
Vaak komen we hier pas in de laatste plaats aan toe, maar juist in beeld en vormgeving is de meeste onbewuste invloed uit te oefenen. Een uitleg van jouw product in een explanimation zorgt bijvoorbeeld voor een boodschap die drie keer langer blijft hangen dan een doodgewone beschrijving van jouw dienstverlening, zo blijkt uit onderzoek.

Ook de plaats van beelden en de wijze van presentatie in de vormgeving zijn enorme wapens voor ons als conversie optimalisatie specialist.

Aan de top van een webpagina, in de rechterbovenhoek is de koopprikkel bijvoorbeeld het hoogst. Rechts onderin is het geduld van de bezoeker vaak op en dreigt hij de website te verlaten. Juist daar is een verwijzing naar een aanbieding dus ideaal!

Aan de slag!

Wil je het rendement van je website verbeteren? Of informatie over de mogelijkheden van A/B testen voor jouw website? Diversions is de conversie optimalisatie specialist die je snel en praktisch op weg helpt.

Neem contact op voor een vrijblijvend advies.

Optimalisatie = mensenwerk & teamwork

william

WILLIAM BURGHOUT

Marketing

"Optimaliseren?
Business first."

willemijnpasfoto

WILLEMIJN VAN DER KAMP

Psychologie

"Bezoekersgedrag vormt de basis."

Ieteke de Vries

IETEKE DE VRIES

Communicatie

"De juiste boodschap op het juiste moment."