Hoe content de kracht van jouw bedrijf versterkt

waardevolle contentHet schrijven van blogs, het produceren van filmpjes of het maken van andere content voor je website kost tijd en energie. Dan wil je natuurlijk ook dat het je iets oplevert.

Maar raakt jouw content de gevoelige snaar bij je doelgroep? Of zie je geen resultaten van je inspanningen? Dan roept dat de vraag: pak jij jouw content wel op de goede manier aan?

metenWe hoeven je waarschijnlijk niet te vertellen dat het delen van waardevolle content een goede manier is om jouw bedrijf of organisatie onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep. Want je weet dat waardevolle content werkt als een vliegwiel.

Goede blogs, filmpjes en artikelen worden gevonden via Google, worden gedeeld via sociale media, komen terecht bij de mensen die jij wil bereiken en zorgen dat zij uiteindelijk doen wat jij wil dat zij doen. Waardevolle content opent deuren. Helpt jou aan je reputatie bouwen. En is een opening voor gesprekken en maakt het verkopen van jouw product makkelijker.

Maar hoe zorg je ervoor dat content je helpt om de volgende stap te maken? En dat je niet tijd in iets investeert wat vervolgens ergens ligt te verstoffen in een hoekje van je website zonder ooit bekeken te worden?

In goeden doeningoedendoen

Van 0 naar 1 miljoen bezoekers per jaar
zonder marketingbudget.

Sterk concept + doorlopende optimalisatie

Bij Diversions weten we – net zoals jij – dat hoogwaardige content de sleutel is naar succesvolle marketing. We zijn daarom scherp op nieuwe ontwikkelingen op het gebied van contentmarketing, omdat wij jou willen helpen met het ontwikkelen van het bedrijf waarvan jij droomt. Als het aankomt op content hanteren we daarbij de regel: ken je bedrijf en ken je doelgroep. Want als je content niet gemaakt is met het doel om een oprechte vraag van potentiële klant te beantwoorden, dan weet je bijna zeker dat het niet de juiste content is.

Echt waardevolle content is in de kern behulpzaam richting de mensen die je wil bereiken. Maar ook behulpzaam richting jezelf. Als je content geen duidelijk doel voor je bedrijf dient, dan zal het ook niet resulteren in meer werk.


Welke thema’s spreken je doelgroep het meeste aan? En op welke terreinen zijn we in staat meerwaarde te bieden?

contentDus waardevolle content vind je op de plek waar content die jou helpt en content die je potentiële klant helpt elkaar overlappen. Dat is wat ons betreft de fundering van je content strategie. Pas als je dit punt hebt aangepakt, kun jij je richten op andere zaken die een goed artikel geweldig maken. Denk daarbij aan het verbeteren van je schrijven, het mooier maken van je vormgeving of pakkend worden op sociale media.

Onze hulp om jouw content te verbeteren

Bij Diversions helpen we jou graag om goede content te transformeren in waardevolle content die jou helpt de volgende stap te zetten. We werken met tekstschrijvers die zien waar de overlap tussen wat jij wil en wat je klant vraagt zit. Daarnaast hebben ze verstand van het schrijven van teksten die niet alleen uitnodigen om gedeeld te worden op sociale media, maar ook nog eens gevonden worden door Google. Zij poetsen het stof van jouw content, geven ze een nieuw likje verf en zorgen dat het vliegwiel gaat draaien.

 

propositie ontwerp

5 gratis tips speciaal voor jou

Wil je meer tips over het verbeteren van de effectiviteit van je content en website? Vraag dan onze Schijf van Vijf aan. Een gratis advies met concrete tips van onze experts om je online resultaten te verbeteren.