SEO Specialist nodig? Snel gevonden!

Bij Diversions doen we niet moeilijk over SEO.
We maken jouw website beter vindbaar in Google.
En kijken of dit oplevert wat je wenst:
meer aandacht, meer leads of meer omzet.

seo specialist

SEO Specialist nodig?
Snel gevonden!

Bij Diversions doen we niet moeilijk over SEO.
We maken jouw website beter vindbaar in Google.
En kijken of dit oplevert wat je wenst:
meer aandacht, meer leads of meer omzet.

seo specialist
Teamwork

Teamwork

We werken niet met één SEO specialist. We hebben een team van specialisten in huis. Ieder met eigen kennis en kunde op het terrein van marketing, techniek en tekst.

Conversie optimalisatie specialist

Vrijheid

Bij ons geen langlopende contracten. We starten met een SEO programma van drie maanden. Daarna kun je op ieder gewenst moment opzeggen.

Resultaat

SEO met resultaat

Meer bezoekers in je site interesseren is prachtig. Maar je wilt ongetwijfeld meer. Meer volgers. Extra leads. Groeiende omzet. Wij sturen doorlopend op het beste resultaat.

Wat Diversions als SEO Specialist voor je doet

Tijdens een gratis intake brengen we je startpositie in kaart.

We stellen een SEO plan op om je doelen te bereiken.

Ons team van marketeers en tekstschrijvers gaat voor je aan de slag.

We monitoren alle resultaten. Je ontvangt de rapportages iedere maand.

klantervaringWelke elementen bepalen nu of
Google je site hoog waardeert of niet?

  • SEO Bouwstenen

Welke elementen bepalen nu of Google je site hoog waardeert of niet? Over dit onderwerp staan websites volgeschreven. Sommige SEO experts (Brian Dean beschouwen we zeker zo) stellen dat er meer dan 200 ranking factoren zijn. Dat is ongetwijfeld zo, maar deze factoren zijn niet allemaal van even groot belang.

De makers van de SEO-software SEMrush hebben in 2017 met een groot onderzoek aangetoond welke 17 rankingfactoren het meest van belang zijn. Je vindt ze allemaal – inclusief het onderzoek – op de site van SEMrush. Op deze plek laten we je graag zien welke 5 bouwstenen we zelf als SEO specialist onmisbaar vinden voor zoekmachine optimalisatie in Nederland.

 

Bouwsteen 1: de randvoorwaarden

Dit is een mooie, brede bouwsteen waarin verschillende ranking factoren samenkomen. Het draait hierbij om de technische werking van je site. In onze ervaring kun je op dit terrein de concurrentieslag niet winnen. Maar er valt wel veel, heel veel te verliezen.

Onder de randvoorwaarden rekenen we zaken als website security (https), de juiste instelling van robots.txt en een probleemloze werking van je site op ieder device. Variërend van desktop tot mobile. Klinkt als een open deur? Bij de helft van de projecten die we binnenkrijgen blijken niet alle randvoorwaarden goed ingevuld.

Bouwsteen 2: zoekwoorden

Een goede lijst met zoekwoorden is het halve werk. Klopt de selectie? Dan bereik je de juiste doelgroep online. Blijf je (tijdens de opstart) uit het vaarwater van je grootste concurrenten. En behaal je dus een optimaal resultaat.

Wij wegen bij SEO marketing altijd drie factoren per zoekwoord. Factor 1 is de kans op conversie. Een zoekopdracht als “radio kopen” biedt een kortere weg naar verkoop dan “hoe werkt een radio”. Factor 2: hoe vaak wordt je zoekopdracht gemiddeld uitgevoerd? En factor 3: hoe sterk zijn je concurrenten op dit zoekwoord?

Bouwsteen 3:
content

Zoekwoorden vormen een goed begin. Maar zonder content kom je nergens. Content is “where the magic happens”. Enerzijds moet je voldoen aan alle aandachtspunten die een tekst of afbeelding SEO proof maken. Anderzijds moet je ook je bezoeker weten aan te spreken. Want bezoekers krijgen pas waarde als je ze kunt verleiden tot interactie, contact of een aankoop.

Google zelf zegt in zijn startersgids dat je niet geoptimaliseerd voor zoekmachines moet schrijven, maar je puur moet focussen op de bezoeker. Dat klinkt mooi. Maar we weten inmiddels dat de zoekreus werkt met meer dan 200 rankingfactoren. Dus het kan geen kwaad daar rekening mee te houden.

Bouwsteen 4: website structuur

Bezoekers moeten de weg weten te vinden op je website. Maar datzelfde geldt voor zoekmachines. Een goede structuur en opbouw van je site dragen daaraan bij. Of je wilt of niet: er zit verschil in de waarde van verschillende websitepagina’s. Als je dat weet, dan kun je er maar beter gebruik van maken.

Bouwsteen 5: backlinks

Hoeveel websites verwijzen naar een site/pagina? En wat is de waarde van deze verwijzende websites? Deze twee vragen hebben Google gemaakt tot wat ze is: de met afstand meest gebruikte zoekmachine ter wereld.

Er is sinds de beginjaren van Google veel veranderd. Maar het blijft van groot belang dat andere websites over je praten. Op relevante manier, of ze nu naar je linken (liefst wel) of niet.

We besteden graag aandacht aan gedegen linkbuilding. Het is onze ervaring dat een toplink op een relevante site met autoriteit meer waard is dan 10 links op een verzameling startpagina’s.  Maar één ding is nog beter: het mixen van beiden. Met de juiste verhouding.

Ook een SEA specialist nodig?

We verbazen ons er altijd weer over: freelancers in de markt die zich presteren als SEO en SEA specialist. Dat zijn twee functies die je lastig kunt combineren in onze ogen. Goed: de gemene deler is dat je in beide specialismen te maken hebt met zoekmachines, zoekwoorden en data analyse. Maar verder zijn er toch grote verschillen.

SEO vraagt om creativiteit: de kunst om originele content te bedenken. De haakjes te verzinnen om backlinks te verdienen. SEA vraagt om beta-skills. Dit om optimaal te kunnen variëren met biedingen, om advertisinggroups te clusteren en de beste doelgroepsegmenten te kiezen.

Bij Diversions hebben we de kunde in huis om je SEA-campagne vorm te geven. Maar je maakt dan kennis met collega’s van de SEO-specialisten. Ieder zijn vak!

Tijd om aan de slag te gaan!

Deel je ambities en maak kennis met de SEO specialisten van Diversions. Wij maken je site graag vindbaar!

Updates en blogs