Zoekmachine optimalisatie inzetten: wat is de meerwaarde?

62% van de internetters begint zijn of haar zoektocht bij een digitale zoekmachine. In Nederland is dat bij 95% van de gebruikers Google.

Veel bedrijven investeren daarom aanzienlijk in advertenties in Google. Op die manier kom je een tijdje vol in de aandacht van potentiële geïnteresseerden te staan. Het nadeel van deze manier van bezoekers naar je website lokken, is dat het effect van korte duur is. Als je budget is uitgegeven, dan verdwijnt je advertentie en verdwijn je ook uit de gedachten van de mensen die je wilt bereiken.

Zoekmachine optimalisatie inzetten

Moet je betalen voor bereik of verdien je een plek in de rankings?

Adverteren of investeren in zoekmachine optimalisatie

Als je je geld maar één keer kunt uitgeven, kies dan ook voor duurzame manier van marketing? Zoekmachine optimalisatie sorteert een langdurig effect om je bedrijf, organisatie of blog bij je doelgroep bekend te maken.

Je staat niet (alleen) tussen het lijstje met advertenties, maar verschijnt bovenaan in de zoekresultaten. Die plek raak je niet opeens kwijt op het moment dat je marketing budget (voor een bepaalde periode) geïnvesteerd is. Die plek houd je ook nog lange tijd daarna.

Wat Diversions voor je kan doen

Zoek je de juiste mix tussen betaald zoekverkeer en zoekmachine optimalisatie? Wij adviseren je graag!

Plan direct een vrijblijvende kennismakingsafspraak.

Wat is jouw schijf van 5?

schrijfv5-2

Onze experts geven je vijf gratis online groeitips.

 

Gratis groeitips