SEO marketing:
hoe wij je online vindbaarheid verbeteren

Wil je kunnen rekenen op een vaste stroom bezoekers naar je website? Zonder afhankelijk te zijn van advertentiebudget of deals met vergelijkingssites?

Dan is SEO marketing (Search Engine Optimization / zoekmachine optimalisatie) een goede keus voor jou. Bij Diversions hebben we de kennis in huis om je online vindbaarheid duurzaam te verbeteren.

Investeren in SEO marketing is een slimme keuze. Je investeert tijdens een afgebakende periode in het verbeteren van je Google-rankings. En de verworven posities blijven daarna (met enig onderhoud) lang in tact. Zo profiteer je doorlopend van je inspanningen.

Niet voor niets is de concurrentie in SEO groot. Organisaties wereldwijd strijden om de mooiste plekken in Google. Bij Diversions helpen we je in het scherpe concurrentieveld eigen kansen te vinden. We stellen aan de hand van een startanalyse een praktisch SEO-plan op, en meten in iedere fase van het project het succes van de uitgevoerde handelingen.

Helder doel

De verbetering van je vindbaarheid is geen doel op zich. We willen dat het effect van SEO is terug te zien in je commerciële en communicatie rapportages. Daarom stoppen we niet bij het optimaliseren van je website voor Google, maar zorgen er ook voor dat we bezoekers omzetten in klanten of leads.

Veel organisaties zijn blij als ze vindbaar zijn in de top 10 van zoekresultaten. “We staan op pagina 1!” is het idee, en daarmee lijkt de urgentie van verdere SEO optimalisatie verdwenen. Dat is jammer en onverstandig. In 2015 werd een grote studie gedaan naar doorklikpercentages in de Google ranking. Wat blijkt? Positie 8, 9 en 10 krijgen gemiddeld niet meer dan 1-3% van de kliks. Terwijl de toppers op positie 1,2 en 3 gemiddeld op tussen de 15-35% kliks mogen rekenen. Daarmee is het effect van enkele plaatsen stijging in de rankings wel bewezen. Wij zijn daarom niet snel tevreden met de geboekte resultaten, en blijven schaven aan je Google-positie. Omdat het loont.

SEO marketing
in de praktijk

contentmarketing in de praktijk

Van 0 naar 1 miljoen bezoekers per jaar.

We hebben de passende SEO marketing oplossing voor iedere website

SEO Analyse

Een goede analyse is de basis van iedere goede marketingcampagne. Dat is bij SEO niet anders. Bij Diversions kennen we de wegen om alle relevante informatie te vinden. We analyseren alles: volume per zoekwoord, de kracht van je SEO-tekst, het niveau van je concurrenten, kansen op het terrein van linkbuilding en ga zo maar door.

De winst van de analyse? We krijgen een helder overzicht van alle kansen die er voor jou zijn om je website beter vindbaar te maken. En kunnen met deze wetenschap effectief aan het werk gaan.

Geoptimaliseerde SEO teksten

Er is veel over geschreven en toch gaat het nog te vaak fout: de SEO optimalisatie van teksten. Google zelf zegt dat het niet nodig is (dat doen ze in deze gids). Maar er is geen twijfel dat goed vindbare teksten veel overeenkomsten hebben.

Van deze best practises kun je eenvoudig gebruik maken. Wil je zelf geoptimaliseerde teksten schrijven? Dan bieden we training en coaching. Wil je geen omkijken hebben naar content, dan nemen we je het schrijf- en optimalisatiewerk uit handen.

SEO techniek

Regelmatig komen we websites tegen die technisch zo zijn opgezet dat Google ze nooit hoog zal waarderen. Deze technische drempels moeten worden verwijderd, maar hoe herken je wat er fout zit? En belangrijker: hoe los je de problemen op?

Bij Diversions helpen we je graag issues op te sporen en te verhelpen.

SEO training

Steek je al veel tijd in SEO marketing, maar blijft het effect uit? Dan kunnen we je met raad en daad bijstaan om hier verandering in te brengen.

SEO is een vakgebied waarin veel verschillende factoren een rol spelen. Wij nemen deze samen met je door, en trainen jou en / of je collega’s om effectief te werken aan de vindbaarheid van je site.

Doorlopende optimalisatie

SEO marketing is niet statisch. De resultaten die je vandaag boekt, kunnen morgen door een concurrent worden aangevallen. Wij volgen voor onze klanten alle rankings. Daarnaast volgen we de ontwikkeling van zoekvolumes en doorklikratio’s in Google.

Zo sturen we doorlopend bij om de beste resultaten te boeken.

De beste oplossing?

Deel je ambities en wij doen je graag een aanbod op maat.

SEO marketing als concurrentievoordeel

Wil je nieuwe klanten werven,  dan is een toppositie in Google niet alleen gunstig voor je bezoekersaantallen. Onderzoeksbureau WUA! toonde al eens aan dat mensen bovengemiddeld vaak kopen bij de eerste website die ze gevonden hebben. Ook als ze na dat eerste bezoek nog de sites van concurrenten hebben bezocht. De eerst gevonden site krijgt dus een mate van autoriteit mee. Op deze manier biedt SEO een extra concurrentievoordeel.

Hoe we werken

Bij Diversions maken we maatwerk van ieder zoekmachine optimalisatie project. Daarbij zetten we verschillende disciplines in. We starten met de analyse: welke zoekwoorden zijn interessant? Hoe sterk is de concurrentie op deze zoekwoorden?

Daarna stellen we de optimalisatieplanning op. Bij sommige sites duiken we dan direct de techniek in. Bij andere ligt het accent op content ontwikkeling: wat is de informatie waar je doelgroep naar zoekt? En hoe maken we dit beschikbaar op een manier die ook door Google wordt gewaardeerd?

Welke stappen we ook zetten: we monitoren altijd scherp de resultaten. In de eerste plaats met de tools die je zelf waarschijnlijk al gebruikt (Google Analytics en Search Console). Daarnaast met gespecialiseerde SEO-programma’s om niets te missen van de ontwikkelingen in je ranking en de stappen die concurrenten zetten.

Wat we bereiken

We hebben veel ervaring met SEO marketing en de resultaten daarvan zijn meetbaar goed. Zo werkten we voor een webwinkel waar we startten met de bezoekersbron Adwords 50% - SEO 30%. Na een jaar was die verhouding omgekeerd, met een spectaculair resultaat voor omzetgroei en kosten per order. Ander voorbeeld in de zakelijke markt: een juridisch adviseur groeide in een half jaar van 2 leads per week naar 3 leads per dag.

SEO marketing in de praktijk

Hierboven zie je de case waar we je alle data van kunnen laten zien: ons eigen project Ingoedendoen.nl groeide van 0 naar 1 miljoen bezoekers per jaar, volledig op SEO-kracht.

 

Meer weten over deze case? Neem dan even contact op.

 

propositie ontwerpStarten met SEO marketing

Bij Diversions hebben we ervaring met de ontwikkeling van verschillende innovatieve bedrijven. Onze roots liggen bij Achmea Innovatie, waar we verschillende ideeën van tekentafel naar de markt hebben gebracht. Nu helpen we uiteenlopende organisaties om nieuwe business modellen te ontwikkelen die een verschil maken in de markt. Wil je weten hoe we kunnen helpen jouw innovatie tot een succes te maken? We komen graag langs voor een kennismakingsafspraak.

Veelgestelde vragen


Waarom moet ik iemand inhuren om mijn SEO marketing te doen?

SEO, zoekmachine optimalisatie, bestaat uit veel verschillende aspecten. Het gaat onder andere om het technisch verbeteren van je website, het onderzoeken van de online kansen voor jouw site, het schrijven van goede teksten volgens de regels van Google, het zorgen dat er over jouw site gepraat wordt, het in de gaten houden van wat verbeteringen voor resultaat hebben en het doorvoeren van optimalisaties. En dat is pas een kleine greep uit de werkzaamheden die erbij komen kijken.

De vraag is of jij voor al die aspecten genoeg tijd hebt om ze uit te voeren en de mogelijkheid hebt er expertise over op te bouwen. Als je jouw SEO marketing werkzaamheden uitbesteed aan een expert kun jij je richten op dat wat jij goed doet. Dat scheelt een hoop tijd en frustratie die je ook in je bedrijf of organisatie kan stoppen.


faq-icon


Wat is er veranderd aan SEO de afgelopen jaren?

Google ontwikkelt de wetten en regels van het digitale SEO-spel met regelmaat. Dit doet de zoekmachine niet om eigenaren van websites dwars te zitten, maar om mensen die via een zoekmachine gebruiken het beste antwoord te geven.

Google scherpt dus constant haar indicatoren aan om degene die iets zoekt het beste antwoord op een vraag te geven. Vroeger waren er namelijk mensen die wisten dat er goed gezocht werd op een bepaalde term  en die vervolgens dat woord een aantal keer gebruikten in de tags van een artikel op hun site. Dat terwijl het artikel of de website niet over het onderwerp ging. Op die manier kregen de eigenaren van de website veel verkeer wat interessant was voor bijvoorbeeld adverteerders van bijvoorbeeld banners, maar degene die zocht vond niet wat hij wilde.

Om dit soort verschillen tussen vraag en aanbod te voorkomen, kijkt Google dus steeds beter naar wat er past. Daardoor veranderen de regels van tijd tot tijd. Grote updates krijgen vaak een naam, zoals de Pinguin en Panda update.

Hoe je hier mee om moet gaan? Investeer in kwalitatieve content op je website. Dit blijft de kern van SEO marketing: uiteindelijk is iedere Google-wijziging bedoeld om kwalitatieve content beter te kunnen vinden. 


faq-icon


Ik ben in Google gezakt, waarom?

Als je in Google gezakt bent, dan kun je dit vaak meteen in het verkeer op je website zien.  De eerste website die in de zoekresultaten getoond wordt krijgt tenslotte dertig procent van het verkeer, de tweede website minder dan vijftien procent, de derde website bijna tien procent en de vierde website nog maar net iets meer dan vijf procent. Dat betekent dat als je zakt in het lijstje met resultaten, dit zich meteen vertaalt naar het aantal bezoekers op je website.

Als je website niet meer als eerste wordt vertoond in Google maar als tweede, dan kan het zomaar dat je bezoekersaantallen op een bepaalde pagina halveren. De reden waarom een bepaalde pagina daalt in de zoekresultaten van Google is per website verschillend. Er is niet maar één antwoord te geven op die vraag. Misschien heb je iets veranderd op je website en heeft dit een negatief effect op je positie, misschien gebeurt er onvoldoende op jouw website in de ogen van Google of heeft je concurrent simpelweg een volgende slag gemaakt.

Het is daarom altijd belangrijk de ontwikkeling van je rankings te volgen. Dit kan met gespecialiseerde tools. Maar klanten van Diversions kunnen er altijd op rekenen dat de ontwikkeling van rankings op de voet volgen. Zodat we bij een terugval snel de oude positie kunnen terugwinnen. 


faq-icon

Staat jouw vraag er niet bij?

Bel ons op 06- 1304 304 1
of stel je vraag via ons contactformulier!