Rich content: plaats een calculator op je site

Wij werken oa voor:

Home » Blog » contentmarketing » rich content » Rich content: plaats een calculator op je site

De stroom aan content op het web is oneindig. Steeds meer organisaties proberen de harten van bezoekers te veroveren met een goed verhaal. Op zich logisch. Maar binnen het enorme aanbod is het een kunst om op te vallen. Maak je content daarom rijker. Bijvoorbeeld met een calculator.

Het is een kunst om contentmarketing levend te maken. De beste methode hiervoor is om bezoekers zelf aan het stuur te zetten. Een calculator of rekenmodule biedt hier de mogelijkheid voor.

Een voorbeeldje uit onze eigen ervaring bij een grote, in Apeldoorn gevestigde verzekeraar (rara ;-). Op onze agenda stond het verbeteren van het verkoopproces van de autoverzekering. Hiervoor haalden we alles uit de kast. 

Fraaie fotografie werd gemaakt. Met animaties legden we uit welke voordelen de verzekering had. We presenteerden testimonials om te bewijzen hoe goed de schade-afhandeling was geregeld… het zag er allemaal prachtig en uitnodigend uit. Maar…

…toen de nieuwe pagina’s live gingen zagen we tot onze verbazing dat vrijwel geen bezoeker bij binnenkomst geïnteresseerd was in onze verhalen. Bezoekers wilden iets anders: premie berekenen. En ze zochten de kortste weg om dit te doen. Pas ná het berekenen van de premie bleek de belangstelling voor onze inhoudelijke content gewekt.

Een voorbeeldje uit onze eigen ervaring bij een grote, in Apeldoorn gevestigde verzekeraar (rara ;-). Op onze agenda stond het verbeteren van het verkoopproces van de autoverzekering. Hiervoor haalden we alles uit de kast. 

Fraaie fotografie werd gemaakt. Met animaties legden we uit welke voordelen de verzekering had. We presenteerden testimonials om te bewijzen hoe goed de schade-afhandeling was geregeld; het zag er allemaal prachtig en uitnodigend uit. Maar…

Calculator

…toen de nieuwe pagina’s live gingen zagen we tot onze verbazing dat vrijwel geen bezoeker bij binnenkomst geïnteresseerd was in onze verhalen. Bezoekers wilden iets anders: premie berekenen. En ze zochten de kortste weg om dit te doen. Pas ná het berekenen van de premie bleek de belangstelling voor onze inhoudelijke content gewekt.

Het werkt nog steeds zo: kijk naar sites als Independer of Wisselkoers. Ze bieden een grote hoeveelheid verdiepende informatie. Maar binden bezoekers eerst door ze een rekentool of calculator aan te bieden. Het is een zeer sterke methode om aandacht vast te houden en de stap naar conversie te vereenvoudigen.

Waarom een calculator?

Een calculator is vaak verrassend eenvoudig te maken. Voor vele onderwerpen kun je rekentools bedenken. Of het nu gaat om het berekenen van je ideale hartslag, een verzekeringspremie, het aantal dagen tot je verjaardag of (voorbeeldje op deze site) een SEO-calculator: het ontwikkelen van een rekenmodule is vaak verrassend eenvoudig.

Maak het ook niet te moeilijk. Ook met eenvoudige berekeningen bied je toegevoegde waarde aan je publiek. Kijk naar de gemiddelde blog van concurrenten: met deze vorm van rich content ben je al snel onderscheidend.

Hoe wij je kunnen helpen

Bij Diversions hebben we al vele calculatoren gemaakt. We kunnen je helpen bij het bedenken van het concept, de vormgeving en natuurlijk de realisatie.

Meer weten? Bel ons even. We vertellen je graag over de mogelijkheden: 055 20 32 193.

Waarom Diversions?

William-Burghout

Over de schrijver

William Burghout is oprichter van marketingbureau Diversions: 

"Het mooiste van contentmarketing is dat je groeit door jezelf te zijn. Geen trucjes. Geen valse beloften. Maar bewijzen dat je staat voor je werk."

Meest gelezen

De weg naar groei

Wij maken van contentmarketing een motor voor groei. Weten hoe?

Waar mogen we jou mee helpen?

Laat het ons weten en bel: 055 20 32 193.

Lees ook...

rich content

Rich content en interactieve afbeeldingen

rich content

Rich content: onderscheid je van de massa

contentrecycling

Content recycling: omdat nieuw niet altijd beter is

homepage sliders: doen of niet?

Homepage optimalisatie: sliders gebruiken of niet?