Weten hoe het zit: onze MKB Benchmark 2018

Wij werken oa voor:

Home » Blog » Weten hoe het zit: onze MKB Benchmark 2018

Bij Diversions zijn we nogal nieuwsgierig aangelegd. We willen graag weten welke vraagstukken spelen voor onze klanten. Zodat we pro-actief oplossingen kunnen ontwikkelen. Reden genoeg om een groot mkb onderzoek op te stellen. Op 9 mei hebben we de resultaten met de wereld gedeeld.

Het onderzoek is uitgewerkt in benchmark-vorm. Als mkb’er kun je hiermee eenvoudig zelf je online activiteiten op een rij zetten. En deze vervolgens vergelijken met de keuzes van je concullega’s. Een goede bron voor inspiratie!

Na het bekijken van de onderzoeksresultaten (ruim 300 mkb’ers vulden de vragenlijst in) staat er één ding wel vast: mkb’ers kunnen nog een wereld winnen online. Terwijl de ebusinessmarkt jaarlijks groeit met dubbele cijfers, blijft het online omzetpercentage van mkb’ers vaak beperkt tot enkele procenten. Slechts 15% weet meer dan de helft van de omzet online te boeken.

Dat is goed nieuws voor ondernemers met groei-ambities. Juist onder mkb’ers kun je snel een verschil maken. Veel bedrijven kiezen ervoor een uitgebreide mix van online middelen in te zetten. Maar de tijd om deze volwaardig te ontwikkelen ontbreekt. Bij Diversions zeggen we dan ook: liever focus op écht effectieve middelen dan overal aanwezig willen zijn. Wij helpen je graag om het rendement van je website te verbeteren.

Jouw persoonlijke benchmark

Goed, genoeg reclame gemaakt. Nu kun je zelf aan de slag door de benchmark aan te maken. Liever het onderzoeksrapport lezen? Dan kan natuurlijk ook. Je kunt het in de vorm van een ezine lezen op desktop of mobiel. Probeer dat maar eens met een pdf 🙂

Tot slot

Waarom we hebben bijgedragen aan het mkb onderzoek? Die vraag is eigenlijk heel eenvoudig beantwoorden: we werken graag voor mkb’ers. We willen een motor voor groei zijn voor onze klanten. Daarom hebben we de samenwerking met Webtexttool (Arnhemse ontwikkelaar van vindbaarheidsdiensten) om de benchmark vorm te geven. Wij hopen dat de resultaten nuttig voor je zijn!

Mogen wij je helpen?

Wil je meer weten over online kansen voor je bedrijf? Wij helpen je graag. Neem even contact op: we gaan graag in gesprek over de beste oplossingen die passen bij jouw organisatie.  
Contact opnemen

Waarom Diversions?

William-Burghout

Over de schrijver

William Burghout is oprichter van marketingbureau Diversions: 

"Verbetering van je conversiepercentage verhoogt het rendement van iedere marketingactie. En het leert je veel over de wensen en drijfveren van je klant."

Meest gelezen

Start met optimalisatie

Van training tot compleet optimalisatieprogramma. Ontdek de mogelijkheden. 

Waar mogen we jou mee helpen?

Laat het ons weten en bel: 055 20 32 193.

Lees ook...

Onderzoeksruimte

Nu geopend: de Diversions onderzoeksruimte

emotions

E-motions: echte emoties op het web

mobile-header

Mobile testkit: verhoog je conversie met gericht onderzoek

Google Optimize video

Kennismaken met Google Optimize [Video]