CUSTOMER JOURNEY: OPTIMALISATIE & PERSONALISATIE

Wanneer duidelijk is op welke punten in de customer journey u echt een verschil kunt maken, is het tijd voor optimalisatie. In dit artikel krijgt u meer informatie over ons optimalisatietraject en leert u de kracht van personalisatie.

QuotesOm de optimalisaties concreet te maken stellen we hypotheses op. Zo wordt direct het verband gelegd tussen idee en verwachte uitkomst.

  • Optimalisatie & personalisatie

Bij optimalisatie en personalisatie buigen we ons over de vraag hoe ingrijpend het optimaliseren moet zijn. Is innovatie vereist? Kunnen aanscherpingen van de huidige processen uitkomst bieden? En in hoeverre is generatie-personalisatie van de touch points mogelijk?

OPTIMALISATIE

Traditioneel wordt deze fase gestart met het opstellen van persona’s. Deze ijkpersonen verenigen vaak een volledig klantprofiel in 1 persoon. Vanuit generatiemarketing voegen we hier een laag aan toe. Welke personalisaties kunnen vanuit een generatieperspectief toegevoegde waarde bieden?

Om de optimalisaties concreet te maken stellen we hypotheses op. Zo wordt direct het verband gelegd tussen idee en verwachte uitkomst. Een noodzakelijke stap om toetsing van succes mogelijk te maken. Wanneer alle hypotheses zijn vastgelegd, volgt het selectieproces. Welke ideeën zijn het meest kansrijk? En hoe kunnen deze in de praktijk worden gerealiseerd?

 

  • Opstellen van persona's

    Bieden personalisaties vanuit een generatieperspectief een toegevoegde waarde?

  • Hypotheses

    Wat wordt er verwacht?

  • Selectieproces

    Welke ideeën zijn het meest kansrijk?

De kracht van personalisatie

De technische mogelijkheden voor organisaties worden steeds groter. Daardoor groeien het aantal kansen voor personalisatie tijdens de klantreis. Dit kan vorm krijgen door middel van training van call agents. Maar ook het in- of juist uitschakelen van communicatiekanalen voor specifieke gebruikersgroepen.

Het effect van (meestal kleine) personalisaties zijn vaak bovengemiddeld. De experts van Generation Journey helpen niet alleen bij het realiseren van testcases. Maar zorgen ook voor een gedegen monitoring van resultaten. Zo blijft transparant wat de toegevoegde waarde is het van het personaliseren van een customer journey.