Conversie optimalisatie bureau Verbeter je online rendement: kies voor de specialist

Hoeveel bezoekers trekt je website? En hoeveel leads of verkopen levert je dat op? De stap van bezoek naar conversie kan altijd beter. Diversions helpt je als conversie optimalisatie bureau om meer rendement uit bestaande bezoekersstromen te halen.

Ontdek de mogelijkheden. Plan een afspraak of bel: 055 20 32 193.

Welke popup werkt beter?

Test variant A Test variant B

Wat een conversie optimalisatie bureau doet

Tijdens een verkennend intakegesprek brengen we je startpositie en ambities in beeld.

We analyseren het huidige websitegebruik en stellen een lijst van verbetermogelijkheden op.

Voor ieder verbeteridee bepalen we doel en uitwerking. Diversions realiseert vervolgens testen, waar mogelijk in samenwerking met je eigen team.

We garanderen voortgang. Ben je zelf druk met andere projecten? Dan kunnen wij het optimalisatieproject van A tot Z verzorgen. 

Bij Diversions zit het sturen op conversie ons in de genen. We hebben een team waarin verschillende disciplines verenigd zijn: marketing, analyse, communicatie, design en IT. De combinatie van conversie specialisten maakt dat we de beste resultaten behalen.

De juiste tools

Om conversie optimalisatie mogelijk te maken heb je de beschikking nodig over goede test- en analysetools. Deze tools geven de kans om betrouwbare testen in een korte periode uit te voeren. Heb je zelf de tools in huis? Dan maken we daar gebruik van. Zijn er nog geen oplossingen voor handen, dan implementeren we deze direct. Zonder verdere kosten.

Klaar voor de start!

Zijn alle randvoorwaarden geregeld? Dan gaan we als bureau aan de slag. We starten met het analyseren van je huidige webresultaten. Waar tonen de statistieken ruimte voor verbetering? Zijn deze inzichten verzameld, dan stellen we hypotheses op. Dit zijn de concrete verbeterideeën om je website te verbeteren.

De voorbereidende fase doorlopen we in nauwe samenwerking met onze opdrachtgevers. We verdelen de taken en kijken samen hoe we het beste resultaat kunnen bereiken.

Na de voorbereiding start het echte optimalisatiewerk. Iedere hypothese wordt naar een praktijktest vertaald. De testsoftware (we gebruiken meestal Visual Website Optimizer) volgt online de resultaten. Zo blijkt tijdens de evaluatie welke wijzigingen je site op hoger niveau brengen. Maar ook waar vervolgstappen noodzakelijk zijn.

A/B testen

Voordelen

  • Groeien zonder advertentiebudget
  • Duurzame resultaten
  • Meer inzicht in bezoekerswensen
  • Verbetering van online klantervaring

Randvoorwaarden

Bij conversie optimalisatie richten we ons op het publiek dat je website bezoekt. Is de grootste uitdaging voor je website juist om meer bezoekers te trekken? Dan raden we je aan om eerst werk te maken van contentmarketing of SEO.

Praktijktijvoorbeeld: wat denk jij?

Eenvoudige test. Duidelijk resultaat. We testten bij een hobbywinkel een popup. Deze werd getoond aan bezoekers die de site dreigden te verlaten (exit intent).

De test zat in de koptekst:

a) een korte beschrijving ("Ken je ons magazine al") vs

b) de woordgrap ("Voordat je afhaakt...")

 

Test variant A Test variant B

Variant A won de test: 63% meer aanvragen van het magazine. Niet helemaal verrassend. De popup komt voor bezoekers onaangekondigd. Dan blijkt uit vele onderzoeken dat een heldere boodschap - waar je niet over hoeft door te denken - effectiever is. Zo ook hier.

Maak kennis met ons optimalisatieteam!

william

WILLIAM BURGHOUT

Marketing

"Optimaliseren?
Business first."

Ieteke de Vries

IETEKE DE VRIES

Communicatie

"De juiste boodschap op het juiste moment."

Starten met optimalisatie? 3 gratis testhypotheses

Wil je een volgende stap zetten met A/B testen? Dan hebben we een mooi aanbod voor je.

Deel je vraagstuk met ons en onze expert stellen drie testhypotheses voor je op. Gebaseerd op ons boek 37+1 breingeheimen.

Spreken onze ideeën je aan? Dan gaan we graag in gesprek over een vervolg. We helpen organisaties (variërend van startup tot corporate) met:
advies, traing en optimalisatieprogramma's.

Breingeheimen

In het kort

Wat is een conversiepercentage?

Het conversiepercentage is de verhouding tussen het aantal bezoeken op je site, en het aantal conversies. Conversies zijn doelen op je site, zoals verkopen, nieuwsbriefaanvragen etc.

Hoe bereken je het conversiepercentage?

Hiervoor bestaat een eenvoudige formule. Conversiepercentage = het behaalde aantal doelen / het aantal bezoeken x 100%. Het loont om het percentage op verschillende manieren te berekenen, bijv. weekend vs weekdagen, desktop vs mobile etc.

Wat is een goed conversiepercentage?

Uit onderzoek blijkt dat voor webwinkels (wereldwijd) het gemiddelde conversiepercentage 2,86%. Hecht hier echter niet teveel waarde aan. Conversies verschillen sterk per branche, product en markt. Ga uit van het startpunt van je site, en start van daaruit met optimaliseren.

Wat is de meerwaarde van funnels?

Het overall conversiepercentage toont de relatie tussen bezoeken en conversies. Daarmee leer je weinig over de reden waarom een bezoeker niet tot conversie overgaat. Binnen een funnel (trechter) verdeel je een websitebezoek in fases. Zo kun je zien waar bezoekers afhaken: direct na binnenkomst of bijvoorbeeld op een bestelformulier.