Contentmarketing Arnhem: van formule tot uitvoering

contentmarketeer

Ben jij klaar voor een nieuwe content strategie? Of wil je starten met het uitzetten van contentmarketing beleid voor jouw bedrijf? Diversions helpt je graag: wij komen graag naar Arnhem om de mogelijkheden met je door te nemen. Ook kun je hier alvast lezen hoe wij te werk gaan bij het ontwikkelen van de juiste content formule.

We starten met drie sleutelvragen:

  1. Wie wil ik bereiken?
  2. Wat wil ik bereiken?
  3. Welke informatie is relevant?

Wie wil ik bereiken met contentmarketing?

De eerste stap is het bepalen van de doelgroep. Als je de doelgroep scherp voor ogen hebt, kun je je hier specifiek op richten met de content. Belangrijke vragen die wij stellen bij de inventarisatie van de doelgroep zijn: wat willen de mensen in deze doelgroep bereiken? Waar zijn ze bang voor? Waar krijgen ze energie van? Door te starten met het beantwoorden van deze vragen, ontwikkel je een goede basis voor je content formule.

Wat wil ik bereiken?

Stap twee is bepalen wat je wilt bereiken met content marketing. Wij ontwikkelen de doelstellingen het liefst aan de hand van de formule: kennis - houding - gedrag. Hieraan kun je iedere uiting toetsen, de effecten ervan meten en vervolgens je content formule aanscherpen.

content marketingWelke informatie is relevant?

Welke informatie is relevant voor de gekozen doelgroep? Om dit te bepalen kijken wij naar de gebruikersbehoeften van de doelgroep. Een goede manier om hier achter te komen is een brainstorm met medewerkers. Door het combineren van de gebruikersbehoefte en de content ideeën krijgt je content formule steeds meer vorm.

Vorm en middel

Als we antwoord hebben verzameld op de eerste drie vragen kunnen we ons richten op de vorm en het middel waarin we de boodschap aanbieden. Vorm en medium verschillen per doelgroep en doel. We bekijken goed welke vorm en welk medium het meest effectief zijn voor de doelgroep en het doel.

Werk in uitvoering

Diversions heeft diverse klanten op het gebied van content marketing. Sommige klanten besteden de volledige regie over hun website aan ons uit. Anderen kiezen ervoor in samenspraak een content marketing strategie te ontwikkelen. Diversions heeft specialisten in dienst met diverse achtergronden. Hierdoor kunnen wij vanuit verschillende disciplines meedenken en roesten we niet vast in voorspelbare formats. Team Diversions bestaat uit mensen met kennis over: communicatie, marketing, communitymanagement, tv/online video, SEO, e-mailmarketing en vormgeving.

Starten met contentmarketing in Arhnem

Geloof jij in de kracht content marketing? Wil je content marketing inzetten in Arnhem? Diversions denkt graag met je mee. We komen graag naar Arnhem voor een inventarisatie van de mogelijkheden. Ook tonen we graag onze ervaringen en leerpunten met klanten als de Maag Lever Darm Stichting en ons eigen project Ingoedendoen.nl

contentmarketingLeuk weetje: de kern van team Diversions werkte tot 2013 voor het platform Goedenwel.nl van Achmea. Dat was contentmarketing avant la lettre: een scherp gedefinieerde doelgroep dagelijks verrassen met - soms commerciële - content. Goedenwel.nl stopte, maar kreeg een vervolg als niche site Leefjepensioen.nl (waar we nog steeds voor werken). Het redactieteam ging zelfstandig verder bij Diversions om meer klanten te kunnen bedienen.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen? We plannen graag een vrijblijvende kennismaking.

Arnhem

arnhem162Content marketing Arnhem +

Internetbureau Diversions biedt verschillende diensten die je helpen online te groeien. Ontdek het zelf:

Amersfoort
Amsterdam
Utrecht