Contentmarketing Amsterdam: van formule tot uitvoering

contentmarketeer

Wil je met je organisatie in Amsterdam starten met contentmarketing? Of ben je op zoek naar de juiste handvaten om contentmarketing optimaal in te zetten? Diversions helpt je verder met al je contentmarketing vraagstukken. Ons jonge, maar ervaren team formuleert met jou krachtige contentmarketing -strategie en brengt deze in de praktijk. Je leest hier meer over onze werkwijze.

Voor een doelgerichte contentmarketing aanpak stellen wij ons altijd deze vragen:

  1. Wie wil ik bereiken?
  2. Wat wil ik bereiken?
  3. Welke informatie is relevant?

Wie wil ik bereiken?

Vaak zien we dat organisaties teveel mensen willen bereiken met hun boodschap. Ze denken; als we ons maar richten op een breed publiek dan komen we vanzelf iemand tegen die interesse heeft in onze boodschap. Dit is geen efficiënte aanpak. Een gerichte contenstrategie draagt veel beter bij aan je doelen. Maar hoe bepaal je nu wie je doelgroep is? Wij helpen je om het antwoord te vinden op deze vraag. Dit vormt de basis voor je uiteindelijke formule.

Wat wil ik bereiken?

Als je weet wat je wilt bereiken zorg je ervoor dat al je inspanningen binnen je contentstrategie bijdragen aan dit doel. Zo zorg je dat de kwaliteit van je plan stijgt en je daarmee dus uiteindelijk je doelstellingen behaalt. Wij maken vaak gebruik van de kennis-, houding- en gedragformule om de doelstellingen helder te krijgen. Hoe scherper je doelstellingen, hoe beter en efficiënter je de effecten van je uitingen kunt meten en je formule kunt aanscherpen.

content marketingWelke informatie is relevant?

Mensen zijn geïnteresseerd in je boodschap als je relevante informatie biedt. Onder relevante informatie verstaan wij informatie die meerwaarde biedt aan een specifieke doelgroep. Wij bepalen dit meestal aan de hand van een match van gebruikersbehoeften. Dit gebruiken we meestal als startpunt, bij voorkeur in co-creatie met de doelgroep of een interne brainstorm. Door de behoeften van de doelgroep te koppelen aan verschillende content ideeën geven we vorm aan je online formule.

Dit doen wij: de praktijk

Omdat we een bedrijf zijn dat vele disciplines in huis heeft kunnen wij zowel de totale content-regie op ons nemen (zoals Syntrus Achmea) als dat we kunnen voorzien in een afzonderlijke discipline binnen uw organisatie (bijv. marketing, communitymanagement, tv/online video, journalistiek, SEO, e-mail en design). Zo kunnen we zowel in de basis een bijdrage leveren als dat we een organisatie kunnen voorzien van snelle impulsen en kennis.

Op weg met contentmarketing

Wil je met jouw organisatie aan de slag met contentmarketing? Wij lichten graag ons propositie ontwerp model toe, dat bijdraagt aan een sterke content formule. Daarnaast tonen we met plezier de learnings die we hebben opgedaan bij andere klanten, zoals de Maag Lever Darm Stichting en ons eigen project Ingoedendoen.nl.

contentmarketingLeuk weetje: de kern van team Diversions werkte tot 2013 voor het platform Goedenwel.nl van Achmea. Dat was contentmarketing avant la lettre: een scherp gedefinieerde doelgroep dagelijks verrassen met - soms commerciële - content. Goedenwel.nl stopte, maar kreeg een vervolg als niche site Leefjepensioen.nl (waar we nog steeds voor werken). Het redactieteam ging zelfstandig verder bij Diversions om meer klanten te kunnen bedienen.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen? We plannen graag een vrijblijvende kennismaking.

Amsterdam

amsterdam162Contentmarketing Amsterdam +

Internetbureau Diversions biedt verschillende diensten die je helpen online te groeien. Ontdek ze zelf:

Apeldoorn
Utrecht
Amersfoort
Arnhem