Contentmarketing Amersfoort: van formule tot uitvoering

contentmarketeer

Wil je met je organisatie starten met contentmarketing? Of wil je weten hoe je je huidige inzet van contentmarketing kunt optimaliseren? Internetbureau Diversions helpt je verder met al je strategische en praktische vraagstukken. Ons veelzijdige team ondersteunt je bij het neerzetten van een krachtige contentformule. We vertellen je graag meer over onze werkwijze.  

Deze 3 vragen staan centraal bij content marketing:

  1. Wie wil ik bereiken?
  2. Wat wil ik bereiken?
  3. Welke informatie is relevant?

Wie wil je bereiken met contentmarketing?

Het lijkt een no-brainer: je schrijft beter als je weet voor wie je schrijft. Toch zien we deze eerste stap maar al te vaak fout gaan. We komen in briefings nog vaak de doelgroepomschrijving: “Nederlanders, 18-70” tegen. Te breed om een gerichte content strategie voor op te zetten. Wij helpen je om te verkennen wat nu echt de kenmerken en de behoeften van de doelgroep zijn. Door antwoord te krijgen op deze eerste vragen heb je al een goede basis voor je uiteindelijke content formule.

Wat wil ik bereiken?

Door goed voor ogen te hebben wat je wilt bereiken zorg je dat de kwaliteit van je contentmarketing inspanningen stijgt. Om de doelstellingen helder te krijgen werken wij vaak aan de hand van de formule van kennis, houding en gedrag. Op deze manier zorg je dat je in je uitingen scherp de effecten kunt meten en daarmee continue je content formule kunt aanscherpen.

content marketingWelke informatie is relevant?

Je moet je doelgroep informatie bieden die voor hen relevant is. Maar wat is dat precies, relevante informatie? Wij spreken van relevante informatie als de informatie meerwaarde biedt voor een specifieke groep bezoekers. Maar hoe bepaal je dit? Een match van gebruikersbehoeften is voor ons altijd het startpunt, bij voorkeur in co-creatie met de doelgroep of anders een interne brainstorm.  Door de behoeften van de doelgroep te koppelen aan verschillende content ideeen krijgt je online formulier vorm.

Werk in uitvoering

Sommige klanten besteden de complete regie van een website aan ons uit, zoals Syntrus Achmea. In andere situaties kijken we per situatie wat we kunnen bieden. Dit altijd in nauwe samenwerking met je organisatie. Door onze brede achtergrond van disciplines (o.a. marketing, communitymanagement, tv/online video, journalistiek, SEO, e-mail en design kunnen we een organisatie voorzien van snelle impulsen en kennis.

Starten met contentmarketing

Staat contentmarketing hoog op jouw agenda? Tijdens een kennismaking met internetbureau Diverisons uit Apeldoorn lichten wij graag toe ons propositie ontwerp bijdraagt aan een sterke content formule. Ook tonen we graag de learnings die we hebben opgedaan, bijvoorbeeld bij klanten als de Maag Lever Darm Stichting als ons eigen project Ingoedendoen.nl.

contentmarketingLeuk weetje: de kern van team Diversions werkte tot 2013 voor het platform Goedenwel.nl van Achmea. Dat was contentmarketing avant la lettre: een scherp gedefinieerde doelgroep dagelijks verrassen met - soms commerciële - content. Goedenwel.nl stopte, maar kreeg een vervolg als niche site Leefjepensioen.nl (waar we nog steeds voor werken). Het redactieteam ging zelfstandig verder bij Diversions om meer klanten te kunnen bedienen.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen? We plannen graag een vrijblijvende kennismaking.

Amersfoort

amersfoort162Bureau voor Amersfoort

Internetbureau Diversions biedt verschillende diensten die je helpen online te groeien. Ontdek ze zelf:

Arnhem
Apeldoorn
Amsterdam
Utrecht