Contentmarketing Apeldoorn: van formule tot uitvoering

contentmarketeerBen je van plan te starten met contentmarketing? Of wil je het rendement uit je content strategie verbeteren? Diversions uit Apeldoorn helpt je graag. Ons veelzijdige team helpt je een krachtige content formule te ontwikkelen en activeren. We laten graag zien hoe.

Bij content marketing staan drie kernvragen centraal:

  1. Wie wil ik bereiken?
  2. Wat wil ik bereiken?
  3. Welke informatie is relevant?

Wie wil je bereiken met contentmarketing?

Je schrijft beter als je weet voor wie je schrijft. Dat mag geen verrassing zijn. Toch zien we in briefings nog vaak de doelgroepomschrijving: “Nederlanders, 18-65” staan. Aan ons de kunst om met jou te verkennen wat nu precies de kenmerken en behoeften van deze mensen zijn. Wat willen ze bereiken? Waar zijn ze bang voor? Wat maakt ze vrolijk? Door het antwoord op deze vragen te zoeken heb je al een goede onderbouwing voor je uiteindelijke content formule.

Wat wil ik bereiken?

De kwaliteit van je contentmarketing inspanningen stijgt als je goed voor ogen hebt wat je wilt bereiken. Wij stellen de doelstellingen graag op aan de hand van de kennis - houding - gedrag formule. Zo kun je in al je uitingen scherp de effecten meten. En aan de hand daarvan je content formule aanscherpen.

content marketingWelke informatie is relevant?

Wat is nu precies “relevant”? Er moet sprake zijn van meerwaarde voor een specifieke groep bezoekers. Maar hoe bepaal je welke informatie meerwaarde heeft en welke niet? Wij beginnen met de match van gebruikersbehoeften. Als het kan in co-creatie met de doelgroep. Lukt dat niet, dan geeft een interne brainstorm ook veel inzichten. Door de doelgroepbehoeften te koppelen aan verschillende content ideeën krijgt je online formule echt vorm.

Werk in uitvoering

Sommige klanten (zoals Syntrus Achmea) besteden de complete regie van een website aan ons uit. Even zo vaak zoeken we de nauwe samenwerking met je organisatie op. Je kunt dan rekenen op de hulp van onze verschillende disciplines. In ons team werken mensen met een achtergrond in marketing, communitymanagement, tv/online video, journalistiek, SEO, e-mail en design. Die mix zorgt ervoor dat we ieder project kunnen voorzien van snelle impulsen. Zonder vast te roesten in voorspelbare formats.

Starten met contentmarketing

Wil je een (nieuwe) start maken met contentmarketing? Neem dan de tijd voor een kennismakingsgesprek met internetbureau Diversions uit Apeldoorn. Wij lichten graag toe hoe ons propositie ontwerp bijdraagt aan een sterke content formule. En tonen graag de learnings die we hebben bij klanten als de Maag Lever Darm Stichting en ons eigen project Ingoedendoen.nl.

contentmarketingLeuk weetje: de kern van team Diversions werkte tot 2013 voor het platform Goedenwel.nl van Achmea. Dat was contentmarketing avant la lettre: een scherp gedefinieerde doelgroep dagelijks verrassen met - soms commerciële - content. Goedenwel.nl stopte, maar kreeg een vervolg als niche site Leefjepensioen.nl (waar we nog steeds voor werken). Het redactieteam ging zelfstandig verder bij Diversions om meer klanten te kunnen bedienen.

Weten wat we voor jou kunnen betekenen? We plannen graag een vrijblijvende kennismaking.

Apeldoorn

apeldoorn162Contentmarketing Apeldoorn +

Internetbureau Diversions biedt verschillende diensten die je helpen online te groeien. Ontdek het zelf:

Amersfoort
Amsterdam
Arnhem
Utrecht