Hoe verbeter ik mijn AdWords resultaten?

adwords resultaten verbeterenMet AdWords hebben we bij Diversions een haat-liefde verhouding. Enerzijds betekent adverteren bij Google een directe impuls voor je online resultaten. Anderzijds zien we (te) vaak gebeuren dat ondernemers het AdWords-budget als vaste lasten gaan beschouwen. Iedere maand wordt het geld automatisch door Google geïncasseerd. Zonder dat de vraag wordt gesteld of die investering wel de moeite waard was. Dat is jammer: daarom een tip van ons om je AdWords resultaten te verbeteren.

Onze tip van vandaag ligt buiten het AdWords-dashboard. Winst in campagnes kan namelijk niet alleen behaald worden door te schuiven en/of optimaliseren met advertentiebudgetten en – plaatsingen. Misschien wel de belangrijkste verbeterbron heb je in eigen hand: je website.

Rekentool AdWords optimalisatie

AdWords is in de basis eenvoudig. Zonder in te gaan op advertentieteksten, slimme segmentaties en biedingstrategieën blijven het drie variabelen die je ter beschikking staan:

  • Je AdWordsbudget
  • De gemiddelde prijs per klik
  • Je conversiepercentage

In de rekentools zie je deze variabelen terug. Stel: je hebt 1.000,- advertentiebudget en betaalt gemiddeld 1,- per bezoeker. Bij een conversiepercentage van 1% levert je AdWordscampagne dan 10 leads / verkopen op.

Voer nu in de tool eens de gegevens van jouw website in. Dus je AdWords-investering, je gemiddelde bieding en de conversie op de site. Kijk vervolgens wat er gebeurt als je meer budget vrijmaakt. En vervolgens wat het effect is van een stijgende conversie.

Verhelderend toch? Investeren in conversie optimalisatie loont. Niet alleen omdat het effect op je AdWords campagne groot is. Maar vooral omdat de winst duurzaam is: je hoeft er niet maandelijks voor te betalen. En het heeft ook een positieve invloed op je conversie uit e-mail, seo, content marketing, advertising etc.

  • Resultaat

Hoe begin je met conversie optimalisatie?

AdWords en conversie optimalisatie hebben een belangrijke overeenkomst: “it’s easy to play, but hard to master”. Een eerste A/B test kun je snel opzetten met behulp van bijvoorbeeld Visual Website Composer of Optimizely.  Wil je echt stappen zetten, dan is bij conversie optimalisatie een doorlopend proces van testen / leren / analyseren gewenst.

 

propositie ontwerpBij Diversions hebben we veel ervaring met conversie optimalisatie. Voor verschillende klanten hebben we bij adwords-campagnes rendementswinsten van meer dan 100% geboekt. Weten hoe we dit ook voor jou kunnen doen? Maak een vrijblijvende kennismakingsafspraak, persoonlijk of per webcall. We vertellen je graag alles over onze manier van werken.